ساده ترین ترفندها برای اینکه بدانیم چگونه رنگ روغنی بزنیم

ساده ترین ترفندها برای اینکه بدانیم چگونه رنگ روغنی بزنیم

ساده ترین ترفندها برای اینکه بدانیم چگونه رنگ روغنی بزنیم

رنگ های روغنی یکی از رنگ های بسیار رایج برای رنگ آمیزی هستند. می توان از رنگ های روغنی برای سطوح مختلف استفاده کرد. انواع مختلف جنس ها مانند چوب، گچ، آجر، فلزات، کفپوش ها و … را می توان به آسانی با رنگ های روغنی رنگ آمیزی کرد. شاید از خود بپرسید که چگونه رنگ روغنی بزنیم؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. اما باید ابتدا با مزایا و معایب استفاده از این رنگ آشنا شوید. در مرحله بعد ما به شما می آموزیم که چگونه رنگ آمیزی را انجام دهید. و قطعا این موارد ساده ترین ترفندها برای اینکه بدانیم چگونه رنگ روغنی بزنیم، خواهند بود

چگونه رنگ روغنی بزنیم

چگونه رنگ روغنی بزنیم

اگر شما برای رنگ آمیزی قسمت های مختلف محل کار یا منزل خود رنگ روغنی را انتخاب کردید. باید خصوصیات اصلی این رنگ را بدانید. اولین نکته برای اینکه بدانیم چگونه رنگ روغنی بزنیم، این است که باید بدانید این رنگ مناسب چه مکان هایی است. شما می توانید در بسیاری از قسمت ها، حتی قسمت هایی که به شستشوی زیاد نیاز دارند می توانید از رنگ روغنی استفاده کنید.

اما رنگ های روغنی گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی کف خانه ها نیستند. زیرا این نوع رنگ ها مانع از انعکاس و بازتاب نور می شوند. در نتیجه خانه شما تاریک تر دیده می شود.

بیشتر بخوانید :  خرید رنگ روغنی نیپون با کیفیت

اما برای سرویس های بهداشتی، حمام، آشپزخانه، دیوارها و کف به آسانی می توانید از آن استفاده کنید. نکته مهم دیگر در مورد اینکه چگونه رنگ روغنی بزنیم، این است که رنگ های روغنی می توانند سبب برجسته سازی معایب سطح شوند. پس قبل از استفاده باید این معایب را برطرف کنید. برای رفع عیوب در دیوار یا سقف می توانید از بتونه استفاده کنید.

رفع ترک ها و عیوب موجود در سطح دیوار یا سقف با استفاده بتونه

مورد دیگر برای اینکه بدانیم چگونه رنگ روغنی بزنیم، این است که معمولا بید سه بار رنگ آمیزی را تکرار کنید.

به ندرت نیاز به تکرارهایی بیش از این وجود دارد. اما حتما باید طی سه نوبت با استفاده از رنگ روغنی سطح دلخواه را رنگ آمیزی کنید. ما الان می دانیم که چگونه رنگ روغنی بزنیم. اما باید اصول و ترتیب اجرای این کار را بیاموزیم. پس از انتخاب رنگ مناسب ابتدا باید سطح دیوار یا سقف را بررسی کنیم.

اگر سطح کاملا یکنواختی نیست، باید بتونه مناسب تهیه کنید. بتونه را به قسمت های فرو رفته بمالید. مدتی صبر کنید تا بتونه خشک شود. سپس با استفاده از یک سمباده مناسب بتونه را سمباده بزنید.

این کار سبب می شود تمام سطح مورد نظر شما یکنواخت شود. در این مرحله باید تمام گرد و خاک هایی که بر روی سطح نشسته را پاک کنید. رنگ را آماده کنید. با یک قلمو یا غلطی مناسب، مقدار کافی از رنگ را روی دیوار قرار دهید. تمام سطح را رنگ آمیزی کنید.

بیشتر بخوانید :  بهترین ضد آب کننده نما ساختمانی سنگی

صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود. سپس برای دفعه دوم و سوم نیز به همین ترتیب سطح را رنگ آمیزی کنید. اما برای دومین و سومین مرحله رنگ آمیزی، نیازی به استفاده از بتونه وجود ندارد. به همین سادگی رنگ آمیزی تمام خواهد شد. الان، شما نیز مانند ما به خوبی می دانید که چگونه رنگ روغنی بزنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.