رنگ پلی یورتان + تکنیک های جذاب پوشش و کوتینگ صنعتی

پوشش پلی یورتان به اشتباه، با اصطلاح رنگ، در بین خریداران رواج یافته است که این اصطلاح غلط میباشد. پلی یورتان یک پوشش بی رنگ برای سطوح مختلف است. قیمت رنگ پلی یورتان متناسب با فرمولاسیون آن تعیین میگردد. در واقع علت استفاده از این رنگ یا پوشش، توانایی محافظت آن در برابر عوامل فرسایشی میباشد. به دلیل بی رنگ بودن، برای پوشش سطوح چوبی و فلزی در برابر رطوبت بسیار مناسب است. با این محصول عوامل محیطی مانند خوردگی، سایش بر روی اجسام تاثیر نداشته و این پوشش در برابر ضربات بسیار مقاوم میباشد.
در واقع از ترکیب یک گروه هیدروکسیل و یک گروه ایزوسیانات، نوعی پلیمر ایجاد میشود که به آن پلی یورتان میگویند. این رنگ به سه صورت براق، شفاف و مات تولید میشود. در دسته رنگ های اپوکسی قرار میگیرد و تفاوتی که با اپوکسی دارد، خاصیت انعطاف پذیری، کشسانی و نرمی آن است. در کفپوش ها، درب های چوبی، لوله ها و مخازن صنعتی و تجهیزات صنعتی به وفور استفاده میشود.

رنگ پلی یورتان براق

شرکت ترنج اقدام به تولید دامنه وسیعی از رنگ پلی یورتان نموده است. این رنگ در رنگ بندی های آبی، قرمز ، زرد روشن، سبز تیره، آجری، سبز ، سرمه ای، سفید، مشکی، بنفش، آبی تیره، سورمه ای ، طوسی، اخرایی، قرمز روشن، فیروزه ای، نارنجی، صورتی، نوک مدادی در بازار موجود است.

رنگ پلی یورتان تولید شده توسط این شرکت؛ در زمینه کوتینگ فلزات ساختمانی و خطوط لوله و صنعتی و همچنین خلق فلزات دکوراتیو، تکنیک های جذاب مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید :  خرید کلی رنگ پلی اورتان فلز

برای رقیق کردن رنگ پلی یورتان، می توان از تینر مخصوص پلی یورتان در گالن و حلب  استفاده کرد. اگر از تینر های غیر استاندارد و یا متفرقه استفاده گردد بر روی کلیت کار و قیمت رنگ پلی یورتان پروژه تاثیر جدی دارد و موجب دوباره کاری می گردد.

رنگ پلی یورتان ترنج می تواند؛ به عنوان جایگزینی برای رنگ های متالیک صنعتی در کارهای صنعتی، دکوراتیو و نمای فلاشینگ و قاب در و پنجره ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد و نقاش با در دست داشتن رنگ پلی یورتان می تواند؛ با تکنیک های جذاب کوتینگ  قسمتی از کار را لایت کرده و درخشندگی به آن نقطه بدهد.

از مهمترین ویژگی های رنگ پلی یورتان این است؛ که کار کردن با آن آسان است و استفاده از  یک میزان خیلی کمی از آن، نقش بسزایی در ایجاد افکت جذاب در رنگ آمیزی، در سطح مورد نظر دارد.

رنگ پلی یورتان براق

از مهمترین ویژگی های رنگ پلی یورتان می توان به موارد زیر اشاره کرد

– سرعت بالای خشک شدن

– ظاهری براق با تلالو فلزی

– ماندگاری و دوام بالا

– سازگار با محیط زیست

– قدرت پوشش دهی بسیار مناسب و عالی

– تنوع رنگی زیاد

به دلیل سرعت بالای خشک شدن این پوشش، به راحتی میتوان از آن برای پوشاندن سطوح استفاده کرده و از مقاومت آن در برابر عوامل شیمیایی بهره برد. قیمت رنگ پلی یورتان، با توجه به ویژگی های فیزیکی آن و کاربردی که در صنعت دارد همچنین میزان اهمیت آن تعیین میشود. این رنگ در برابر آب، رطوبت در مناطق شرجی و مواد خورنده شیمیایی در مراکز صنعتی، مقاومت بالایی دارد. اگر این رنگ بر پایه آب ساخته شده باشد، برای محیط های باز مناسب نخواهد بود. رنگ پلی یورتان از هر نوع، بعد از آنکه خشک شد، در برابر سایش و خراش بسیار سخت و محکم خواهد بود. بعد از آنکه روی سطوح پاشیده میشود، سطحی صاف و بی عیب را نتیجه میدهد که ظاهری جذاب ایجاد می کند. این پوشش به دو صورت بر پایه آب و پایه روغن تولید میشود.

بیشتر بخوانید :  آشنایی با رنگ پلی یورتان سفید نیمه مات باژاک

علت استفاده از رنگ پلی یورتان

قیمت رنگ پلی یورتان، در کنار مزیت، کاربرد و موارد استفاده این پوشش فوق العاده، بسیار ناچیز است. از رنگ پلی اورتان در حوزه های معماری و زیبایی، همچنین صنعتی، استفاده فراوانی میشود. زمانی که اقدام به بتن ریزی می کنند، جهت زیبا سازی کف های بتنی، از این رنگ جهت ایجاد یک بستر منسجم بهره می برند. این رنگ درخشندگی بالایی دارد و با استفاده از آن جهت پوشاندن سطوح چوبی می توان سطح چوب را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت نمود. میزان مقاومت این رویه بی رنگ در زمستان تا 30 درجه زیر صفر و در تابستان، تا 110 درجه بالای صفر میباشد. در نهایت لازم به ذکر است در برابر رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین، دچار سایش و خوردگی و شکستگی نمیگردد.

تکنیک کوتینگ سطوح فلزی با رنگ پلی یورتان

برای اجرای رنگ پلی یورتان ابتدا رنگ پلی یورتان و هاردنر مربوطه را به خوبی مخلوط کنید.

سپس با استفاده از تینر تا رسیدن به غلظت مورد نظر، رنگ را رقیق نمائید.

سعی کنید فقط به مقدار لازم رنگ آماده نمائید.

چراکه این رنگ ها به دلیل داشتن Pot Life سرعت خشک شدن بالایی دارند.

نکته:

  1. عمر مفید رنگ آماده شده ۶ ساعت است.
  2. برای به دست آوردن سطحی یکنواخت، رنگ پلی یورتان را توسط اسپری اعمال نمائید.

تولید پوشش‌های صنعتی پلی اورتان بر اساس فرمول و ساختار آن‌ها به شکل جزئی صورت می‌گیرد.

این پوشش‌ها از مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالایی برخوردار می‌باشند.

در ادامه به معرفی دو مورد از رنگهای پلی یورتان ترنج می پردازیم.

رنگ پلی یورتان زرد متالیک – رنگ پلی یورتان الوان

این رنگ روی سطوح مختلفی چون پروفیل فلزی، ورق فلزی، مقاطع سبک فلزی، که قبلا بر روی آن ضد زنگ اپوکسی اعمال شده باشد کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید :  پخش کلی رنگ پلی اورتان براق

رنگ پلی یورتان زرد از قابلیت شستشو برخوردار است و ضد آب می باشد.

مقاومت در برابر نور خورشید، سازگاری با محیط زیست، بی بو بودن، ضد کپک و باکتری، عدم ایجاد آلرژی جز دسته مهمترین ویژگی های رنگ پلی یورتان می باشد.

در زمان رنگ آمیزی سطح مورد نظر با این رنگ باید سطح مورد نظر کاملا خشک باشد و قبل از رنگ آمیزی رنگ را خوب بهم بزنید و مخلوط کنید.

رنگ پلی یورتان زرد متالیک – رنگ پلی یورتان الوان

بعد از اتمام کار رنگ آمیزی کلیه ابزار و وسایل را با استفاده از آب گرم و صابون بشویید چون بعد از خشک شدن پاک کردن رنگ غیر ممکن می شود.

اگر قصد دارید رنگ نهایی شما براق تر شود و زودتر خشک گردد؛ می توانید با یک تکنیک جذاب دیگر، کمی از رنگ های هم خانواده و یا اکلیل صنعتی  را با این رنگ مخلوط کنید. یا بر عکس چنانچه قصد دارید رنگتان دیرتر خشک شود، می توانید از مدل مات در ترکیب با رنگ تان استفاده کنید.

رنگ پلی یورتان طلایی تیره- رنگ پلی یورتان سحر

این رنگ نیز روی سطح مختلف مقطع فلزی، ورق فلزی، سازه نما،  که قبلا ضد زنگ اپوکسی بر روی آن اعمال شده باشد قابلیت استفاده دارد. ضد آب و قابلیت شستشو، مقاومت در برابر نور خورشید، قابلیت رقیق شدن با آب، ضد قارچ و باکتری از مهمترین ویژگی های این رنگ می باشد.

خرید رنگ پلی یورتان براق

کلیه طیف رنگ پلی یورتان براق در سایت ترنج آماده فروش است.

برای خرید انواع رنگ تولید شده در شرکت ترنج و الوان و سحر  ؛ می توانید از طریق سایت ترنج اقدام نمایید. رنگ مورد نظر خود را سفارش دهید و در اسرع وقت دریافت کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.