مناسب ترین قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش آنتی باکتریال (Antibacterial Flooring) نوعی کفپوش بهداشتی است که در ساخت آن از مواد ضد باکتریایی استفاده شده است. این کفپوش همانطور که از نامش پیداست، جلوی رشد باکتری های مخرب، قارچ ها، کپک ها و شیوع عفونت ها را می گیرد. ضخامت این نوع کفپوش بین 2 تا 5 میلیمتر می باشد.
از جمله مواد اولیه به کار رفته در کفپوش آنتی باکتریال، می توان به مواد ضد عفونی کننده، آنتی باکتریال ها، نانوذرات نقره، نانوذرات مس، مواد ضد قارچ و نانوذرات روی اشاره کرد. طول عمر این کفپوش بسته به عوامل مختلفی از جمله ترکیبات و مواد به کار رفته در آن، می تواند تا 10 سال باشد. انتخاب کفپوش مناسب باید با در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل میزان رفت و آمد، نوع سطح، شرایط محیطی و نوع فعالیت انجام گیرد.

کاربردهای کفپوش آنتی باکتریال

کفپوش آنتی باکتریال در کلیه سطوحی که مستعد رشد میکروب هستند از جمله مکان های زیر، بیشترین کاربرد و استفاده را دارد:
• مکان هایی که رعایت بهداشت و حفظ سلامت افراد در آنها اهمیت زیادی دارد از جمله بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز مراقبت بهداشتی، رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی، مدارس، محیط های کاری، آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقات کشاورزی، صنایع بهداشت و درمان، مطب ها و..
• سطوح مرطوب که به صورت مداوم در معرض آب قرار دارند مانند رختکن ها، استخرها و..
• کارخانه های تولید محصولات غذایی و فرآورده های گوشتی.

ک

مزایای کفپوش آنتی باکتریال

• مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی دشوار مانند حرارت، فشار بالا، تماس با مواد شیمیایی، اصطکاک و سایش.
• حفظ و بهبود بهداشت محیط های پر تردد و کاهش حداکثری احتمال انتقال بیماری های مختلف.
• مقاومت بالا در برابر باکتری هایی که نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم هستند (مانند VRE و MRSA).
• جلوگیری از رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها و باکتری های مختلف.
• طول عمر، استحکام و دوام بالا در مقایسه با دیگر کفپوش ها.
• مقاومت فوق العاده بالا در مقابل آب، اسید و مواد قلیایی
• تنوع فوق العاده بالا در طرح و رنگ
• زیبایی و جذابیت ظاهری
• دفع کننده گرد و غبار

بیشتر بخوانید :  بزرگترین بازار فروش رنگ های صنعتی در ایران

کفپوش وینیلی انتی باکتریال

تفاوت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال با کفپوش اپوکسی ساده در چیست؟

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال و کفپوش اپوکسی ساده دو نوع کفپوش هستند که در کاربردهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت اصلی بین این دو نوع کفپوش، در خصوص خاصیت ضد باکتریالی کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال است.

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال دارای خاصیتی است که باعث می‌شود باکتری‌ها و میکروب‌ها در سطح کفپوش کشته شوند. این خاصیت به دلیل استفاده از مواد ضد باکتریال در ترکیب کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال به وجود می‌آید.

این ویژگی می‌تواند در محیط‌هایی که به دلیل شرایط مختلف، مانند رطوبت، گرما و تراکم جمعیتی بالا، باکتری‌ها و میکروب‌ها به راحتی پراکنده می‌شوند، بسیار مفید واقع شود.

از طرفی، کفپوش اپوکسی ساده دارای خاصیت ضد باکتریال نیست و فقط به عنوان یک پوشش سطحی برای کف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع کفپوش به دلیل عدم داشتن خاصیت ضد باکتریال، در محیط‌هایی که به دلیل شرایط مختلف، باکتری‌ها و میکروب‌ها به راحتی پراکنده می‌شوند، ممکن است به مشکلات بهداشتی منجر شود.

کفپوش اداری

به طور کلی، کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریال، در محیط‌هایی که به دلیل شرایط مختلف، باکتری‌ها و میکروب‌ها به راحتی پراکنده می‌شوند، بسیار مفید واقع می‌شود. در حالی که کفپوش اپوکسی ساده برای کاربردهایی که نیاز به خاصیت ضد باکتریال ندارند، مناسب است.

قیمت کفپوش آنتی باکتریال pvc وینیلی

قیمت کفپوش آنتی باکتریال با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر تعیین می شود:
• نوع مواد به کار رفته و میزان کیفیت آنها
• هزینه های نصب کفپوش
• قیمت مواد اولیه
• هزینه های حمل و نقل
• متراژ سطح مورد نظر
• میزان ضخامت کفپوش
• وضعیت فعلی بستر
اینکه رطوبت سطح مورد نظر چقدر است و به لایه ضد آب نیاز دارد یا خیر، از دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت کفپوش به شمار می رود.

بیشتر بخوانید :  خرید استثنایی رنگ اکریلیک لاتکس الوان

روند نصب کفپوش آنتی باکتریال وینیلی

اولین اقدامی که باید برای زیرسازی نصب کفپوش آنتی باکتریال انجام شود، تمیز کردن سطح با استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شوینده است. سپس باید سطح مورد نظر را با کمک یک دستمال یا پارچه تمیز خشک کرد. پس از آن باید برای پیشگیری از نفوذ هر نوع رطوبت به قسمت زیرین کفپوش، یک پوشش مناسب برای این بخش به کار برد. پوشش های ساخته شده از فوم پلی یورتان، فوم پلی استایرن و پلی اتیلن، موارد مناسبی برای این قسمت هستند.
در مرحله بعدی می توان کفپوش آنتی باکتریال را نصب نمود. نصب کفپوش آنتی باکتریال به صورت کاملا دستی انجام می شود. جنس این کفپوش معمولا از لاتکس، لینولیوم یا وینیل می باشد. پس از نصب کامل کفپوش، بهتر است یک لایه پوشش محافظ از جنس اپوکسی یا پلی یورتان روی آن کشیده شود که بتواند به خوبی جلوی خراشیدگی یا دیگر صدمات فیزیکی به کفپوش را بگیرد. توصیه می شود این کفپوش را روی سطوح بتنی یا سطوحی که دارای ترک یا متخلخل هستند، نصب نکنید. چون پس از مدتی برجستگی ها و ترک هایی می بینید که در کاهش طول عمر کفپوش موثر خواهند بود.

مناسب ترین قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

یکی از مسائل مهم مخصوصا در ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال است.
کفپوش اپوکسی یک کفپوش بسیار زیباست که سطح محیط را به تمیز ترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.
افتادن اشیا بر سطح زمین از اتفاقات رایج محسوب می شود. یک ویژگی مهمی که کفپوش ها باید داشته باشند مقاومت آن ها در برابر این تغییرات فیزیکی است.

بیشتر بخوانید :  قیمت فروش رنگ اپوکسی خط کشی متناسب با چه عواملی تعيين می شود؟

امکان دارد بخواهید سطح کفپوش را با آب و مواد شوینده مختلف تمیز کنید، گاهی پایه مبل یا اشیائی بر روی زمین کشیده می شود یا اتفاقات مختلفی برای آن می افتد. یک کفپوش مناسب باید نسبت به همه آن ها مقاوم باشد. کفپوش اپوکسی از آن دسته کفپوش ها است که در مقابل ضربه، سایش، خوردگی، آب، مواد شوینده و تمیز کننده قلیایی، روغن و گازوییل مقاوم است.

مناسب ترین قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال برای محیط های درمانی، صنعتی و غیر صنعتی

قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال برای محیط های درمانی، صنعتی و غیر صنعتی

در کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال امکان رشد جلبک، میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها وجود ندارد. این کفپوش ها کاملا بدون درز هستند و به دلیل چسبندگی خوبشان کاملا به سطح زیری خود می چسبند؛ در نتیجه چه حشرات و چه میکروب ها و موارد گفته شده قابلیت جمع شدن و ازدیاد در آن را نخواهند داشت.

این کفپوش گزینه بسیار خوبی در مراکز بهداشت، بیمارستان ها، اتاق عمل ها، آزمایشگاه ها، مطب ها، داروخانه ها و کلینیک های بهداشتی است.

اما شاید به دلیل آنتی باکتریال بودن کفپوش اپوکسی تصور کنید که استفاده از آن تنها محدود به مراکز درمانی می شود اما در صنعت نیز کارخانه هایی که بایستی الزامات GMP را رعایت کرده و مجوز بهداشت بگیرند مانند صنایع آرایشی، غذایی، بهداشتی و…
قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال نسبت به دوام خوب این کفپوش ها کاملا مقرون به صرفه است. کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال نصب ساده ای دارد، اتلاف انرژی را کاهش می دهد و در رنگ ها و طرح های گوناگون از طرف ما به شما عرضه می شود. برعکس تفکر عموم این کفپوش هیچ گونه لغزندگی در سطح ایجاد نمی کند. مناسب ترین قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال را تا تعداد بالا میتوانید توسط این سایت پیگیری کنید.

 

 

 

 

 

 

2

  1. قیمت کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال نسبت به دوام خوب این کفپوش ها کاملا مقرون به صرفه است. یعنی نسبت به کفپوش اپوکسی ساده ارزان تر است ؟

    • البته به صرفه بودن ان در مقایسه با محصولات هم ردیف آن مقایسه و ارزیابی می شود و در مقابل اپوکسی ساده مشخصا گران تر خواهد بود

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما